Kapten and Son
Commissie Commerciële Betrekking C.S. Veritas heeft mij benadert om voor hun samenwerking met Kapten and Son een flyer campagne op te zetten. Ik heb de stijlguide van Kapten and son ontvangen en ik mocht hier niet vanaf wijken. Wél mocht ik een 'studentikoos' laagje aan de flyer toevoegen.
Kapten and Son is een zonnebrillen- en horloge merk. In samenwerking met Commissie Commerciële Betrekkingen hebben ze een flyer campagne opgezet die studenten woonachtig in Veritashuizen moet activeren. Elk Veritashuis kan een foto maken, bewerken of designen die weergeeft hoe het huis en alle huisgenoten de zomer vieren.
De foto's worden beoordeeld op creativiteit, context, kwaliteit en esthetiek. Het huis met de beste foto wint de competitie. De competitie duurt één maand en de flyers worden bij de huizen bezorgt.
Ik mocht de flyer ontwerpen, content verzorgen en deze realiseren in InDesign. Vervolgens zou Commissie Commerciële Betrekkingen deze aan Kapten and Son voorleggen.
Het merk moet zuiver naar voren  komen, maar daarnaast ook studentikoos en grappig. Het moet de leden van studentenvereniging C.S. Veritas aanspreken.
Ik kreeg de stijlguide van Kapten and Son toegestuurd waar ik mij strikt aan moest houden. Ook kreeg ik enkele stockfoto's van de zonnebrillen en horloges.
"De merkbeleving van Kapten and Son komt goed naar voren, echter mag de voorkant commerciëler. Het is niet in een opslag duidelijk wat het doel van de flyer is. De achterkant mag iets meer Veritijnse cultuur ademen."